נצא לדרך בדיצה, בחדווה ובדיוושים בסינגל לצדו של ערוץ נחל לכיש, וכבר לאחר 450 מ' נגיע לנקודות עניין ראשונה – משמאל לשביל נבחין בחפירה ובה שרידים מעשה ידי אדם. זהו כבשן ששימש לייצור כדים לאנשי המטרופולין השוקק.
מטרים בודדים נוספים במורד השביל והנה אנו עוברים מעל הערוץ על שרידי גשר מהתקופה העות'מנית. נמשיך בדיוושים ונתמסר בסיפוק לרכבת ההרים המובילה אותנו בין הערוצונים והעצים, עולה, יורדת ומסתובבת.
ובכל זאת מומלץ לעצור לרגע לאחר 800 מ' נוספים ליד שרידי מערכת המים לצד השביל. מימין נראה מגדל קטן, ומשמאל בריכה מבוטנת. הבטון ככל הנראה נוצק על ידי הבריטים, אך הצצה בין הסדקים תגלה את האבנים המקוריות שהרכיבו אותה. ליד המגדל שכן לפני קום המדינה "מוטור דיזל" ששאב את המים אל הבריכה לצורכי חקלאות.
ושוב אנו צוללים אל תוך ההנאה. להפתעתנו, למרות השטח הקטן יחסית סביב הסינגל, אנו זוכים לעבור בכמה וכמה תאי שטח שונים ובהם כמה זנים של עצי יער, קקטוסים, קנים ועוד.
4.7 ק"מ מתחילת הסינגל נחצה דרך רחבה בסימון שבילים אדום. מבט מעמיק יגלה לצד הדרך המודרנית שרידים של דרך סולינג שנסללה על ידי המצרים במלחמת העצמאות בין פלוג'ה לעיראק סווידאן (שבאזור מצודת יואב) וזכתה לכינוי "דרך בורמה המצרית". בתחילת הרכיבה זכינו להציץ בדרך הזאת, ועוד נפגוש אותה בהמשך.
מסביבנו נוף משובח, ובעיצומו של החורף גם מרבדי כלניות, ועוד קילומטרים רבים של הנאה לפנינו, שבסופם נמצא את עצמנו חזרה במבואה, עייפים אך מרוצים. מרוצים מאוד.