סינגל כברי

  • בינונית
  • 16 ק"מ
  • לפי אזור

    צפון גליל עליון גליל מערבי
  • עם כיוון השעון
  • 300 מ'
  • כל השנה
סינגל כברי. צילום: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל
  • סוג המסלול

סינגל אופניים משובח בנופי הגליל הקסומים והירוקים תמיד.

סינגל משובח בגליל המערבי המשלב רכיבה במגוון נופי מרשים, טיפוס בריא, וירידה בריאה עוד יותר.

הוראות הגעה

מבואת השיירה – המבואה נמצאת בחניון אנדרטת שיירת יחיעם.
מכביש 70, כ-800 מטרים דרומית לצומת כברי (כ-3 ק"מ מזרחית לנהריה), פונים מזרחה בדרך עפר המובילה לחניון.

תיאור המסלול

נופי הגליל המרהיבים והיערות הטבעיים הים תיכוניים העתיקים והקסומים ילוו אותנו לכל אורך הדרך ברכיבה בסינגל כברי ויהוו נחמה בקטעי הטיפוס, ותפאורה מושלמת לטיסה בירידות.
סינגל כברי עבר שיפוץ מקיף ומשמעותי, עם תוספת מבורכת של קילומטרים רבים של סינגל משובח המספק את השילוב המושלם בין עבודת דיווש איכותית, לאדרנלין מתפרץ, וכל זאת בלב נוף ירוק ומקסים לאורך כל השנה.

סינגל כברי חולק את המבואה שלו עם סינגל יחיעם, מה שאומר שרוכבים חזקים יכולים לשלב רכיבה בשני הסינגלים ולזכות למסלול מהאגדות באורך 44 קילומטרים!

בשל סוג הקרקע (טרה רוסה) בחלק מן המסלול, בחורף מומלץ להמתין כחמישה ימים לאחר גשם משמעותי לפני הרכיבה בו.
חלק ניכר מן המסלול עובר בתוך יער מגוון ומוצל, אבל כמובן שבקיץ הישראלי הטמפרטורות עולות ומומלץ לרכב את המסלול מוקדם בבוקר או מאוחר אחרי הצהריים.

פרטי המסלול

אורך 16 ק"מ, גובה מצטבר 300 מ', רמת רכיבה בינונית.
הסינגל מסומן בשטח על ידי "טיפות" עם רוכב אופניים בצבע כחול, המצביע על רמת קושי בינונית, על רקע צהוב, כאשר השפיץ של הטיפה מצביע על כיוון התנועה. הרכיבה היא בכיוון המסומן – עם כיוון השעון.

אבני דרך במסלול

סיפור דרך

בעומדנו מול שלט המבואה בחניון השיירה נצא לדרך מערבה, חזרה לכיוון כביש 70, ורגע לפני המפגש נפנה ימינה לדרך הסובבת את מטעי הבננות המקסימים (לא לגעת! – זה לא שלנו). נחלוף על פני בריכה קטנה ונעבור מתחת לכביש 89 להמשך רכיבה "חקלאית" בינות למטעים שונים, משם נמשיך את החימום שלנו בדאבל המטפס בניחותא במעלה היער הנאה.

לאחר עיקול חד שמאלה הדרך מתחילה לתפוס אזימות כלפי מטה והופכת לסינגל נהדר המתפתל בין השטחים הפתוחים למטעים ובין הפרחים הצבעוניים לעצי הזית הקדמוניים. חווית רכיבה מופלאה.

לבסוף נגיע אל ערוץ נחל שעל ונפנה ימינה על מנת לטפס מזרחה לאורכו ברכיבה קסומה בתוך יער אלונים מן האגדות. בתחילה העלייה מתונה מאוד, אך בהמשך נפגוש כמה שיפועים יותר מאתגרים אשר יבחנו את הרגליים, ויכולות הלב-ריאה שלנו. הסינגל יעזוב את ערוץ הנחל וימשיך לתת לנו בראש כשאנו מקיפים את היישוב הקהילתי נווה זיו.

בסיום העלייה נוכל לנוח קצת אל מול הנוף, להדק את רצועות מגיני הברכיים והמרפקים ולהנמיך את מושב הכיסא – הגענו אל הגראנד פינאלה!

המסלול פונה מערבה ואנו זוכים לירידה משגעת של כשלושה וחצי קילומטרים, עם סוויצ'בקים, זרימה מטורפת וגם תלוליות קטנות המאפשרות למעוניינים בכך להרוויח את כנפי הטיס שלהם. היער מגוון ומשתנה לאורך הדרך – סוגים שונים של מחטניים בשילוב ברושים, אקליפטוסים וכרמי זיתים.

אנחנו חולפים בתוך מנהרה צרה מתחת לכביש וגם לצד משטחי בטון ישנים – זכר למעברה ששכנה כאן בעבר. ולבסוף מגיעים חזרה אל המטעים בהם התחלנו את הרכיבה, כאן אנו מורידים את רמת האדרנלין משחררים קצת את השרירים ברכיבה רגועה עד שאנו נוחתים חזרה בחניון אנדרטת שיירת יחיעם – המבואה ממנה התחלנו את הרכיבה.

למי תודה למי ברכה

הסינגל המקורי נסלל במימון משרד התיירות, קק"ל והחברה הממשלתית לתיירות, על ידי חובב לנדאו, ובניהול כמי זריהן.
תודה מיוחדת לאחמד שחאדה המקצוען שתכנן התווה ופרץ את כל קטעי הסינגל החדשים להשבחת הסינגל.
תודות לעובדי אזור גליל מערבי-כרמל - שלי בן ישי שניהל את שדרוג הסינגל, וליד סעיד ואלי בן חיים שעבדו בנחישות, בקפידה ובאכפתיות להצלחת הפרויקט, מולה אדגיו המדריך שהיה צמוד למיני הבאגר ופילס וגזם עצים ושיחים בתוואי הסינגל במקצועיות רבה,
פנינה לבנון, אריה ניסן וצוותו על הירתמות המהירה בכל נושא השילוט התקנת מעברי אופניים, איתן שרעבי שפיקח על התוואי ודייק את הסינגל.

לקריאה נוספת והעשרה

קרדיטים:
כתיבה וצילום: אילן שחם
תאריך עדכון אחרון: 07.09.2022

כללי רכיבה בטוחה בשטח של קק"ל

הוספת תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות

אלפי ק"מ של רכיבת שטח בעשרות מסלולים המתאימים לכל גיל ולכל רמות הרכיבה

מפת גוגל

מפת גבהים

מפת סימון שבילים מס' 2 - הגליל העליון

מפת סימון שבילים מס' 2 - הגליל העליון