תפריט

מילון האופניים השלם של קק"ל

מציע עולם רחב של מונחים ומושגים מתחום רכיבת האופניים.
כאן תמצאו הסברים, תמונות ותרשימים הנוגעים לתרבות האופניים, לרכיבה על אופניים, לסוגי השבילים, לסלנג ועוד. תוכלו לאתר מושג באמצעות שורת החיפוש או לעבור אליו לפי האות הראשונה בשמו.
התחבר
התנתק
להורדת האפליקציה:
english
אבוקדו
רשימה אופניים תצוגה על גבי:
  • ג'יפה

    תקרים כתוצאה מחדירת קוצים או דומיהם הם בעיה כאובה עבור רוכבי האופניים. כיום יש מגוון חומרים שהם סוגים שונים של דבקים המבוססים על לטקס ותוספים נוספים שמוחדרים לתוך הפנימית או אל חלל הצמיג (בגלגלי Tubeless). החומרים האלה נמצאים בתוך הצמיג או הפנימית במצב נוזלי, אך כשהם באים במגע עם האוויר הם מתגבשים וסותמים את החור שנוצר. ככל שחולף הזמן משכללים היצרנים את החומרים, וכיום הם מצהירים כי החומר שלהם יכול לסתום אפילו חורים של מסמרים גדולים ואפילו קרעים שאינם גדולים מדי בדופן הצמיג. את החומרים הללו יש צורך לחדש מעת לעת מאחר שהם נוטים לאבד מתכונותיהם ומתייבשים עם הזמן. לאחרונה רוכבי אופניים מרחבי העולם מדווחים כי דבקים המיועדים לענף הבנייה יכולים להוות תחליף זול לחומרים הייעודיים הנמכרים במיוחד לאופניים. הסיבה לכך שהחומרים הללו זכו לכינוי "ג'יפה" היא צבעו הירוק זרחני של אחד החומרים הראשונים בתחום.
  • ג'ל

    ג'ל הוא חומר נוזלי מרוכז שנועד לספק לספורטאים ובכלל זה רוכבי אופניים מנת קלוריות, מלחים ושאר חומרים חיוניים בצורה מרוכזת. הג'לים מוצעים במגוון רחב של טעמים ובאריזות קטנות ולכן אפשר לצרוך אותם גם תוך כדי פעילות גופנית. רוכבים רבים עושים בהם שימוש במהלך הרכיבה כדי לאפשר לגוף להמשיך לתפקד גם במאמץ רב ומתמשך.
    רוכבים רבים מכינים לעצמם תחליפי ג'ל בדמות חטיפי אנרגיה ביתיים ומשקאות איזוטוניים מאולתרים.
  • גיאומטריה

    המבנה הגיאומטרי של האופניים קובע את התנהגותם בשטח. אם נפשט את צורתה של שלדת האופניים הבסיסית הרי שמדובר בשני משולשים בעלי צלע משותפת (צינור הכיסא). אורכה של כל אחת מצלעות המשולשים, כמו גם הזווית שהן יוצרות ביניהן ובין הקרקע, יקבעו את אופן התנהגותם של האופניים בשטח. החלפת חלקים כמו בולם קדמי, סטם, כידון, מוט כיסא וכיו"ב ישנו את הגיאומטריה. הגיאומטריה מוגדרת על ידי מידות חלקי השלדה ובהן אורך צינור עליון, אורך צינור תחתון, אורך תומכות כיסא, אורך תומכות שרשרת, אורך צינור כיסא ואורך צינור ראש; על ידי זוויות כמו זווית הראש וזווית צינור הכיסא; על ידי מידות נוספות כמו מרווח עמידה, גובה ציר מרכזי, בסיס גלגלים; ועל ידי מושגים כמו Reach המתייחס למרחק האופקי בין מרכז הציר המרכזי למרכז צינור הראש ו-Stack שהוא המרחק האנכי בין הנקודה הגבוהה ביותר בצינור הראש למרכז הציר המרכזי. לאור ריבוי הנתונים ברור כי התאמת אופניים לרוכב יכולה להיות משימה מורכבת וחשוב לבצעה כדי לקבל את הביצועים המיטביים. לכל סגנון רכיבה יש הגיאומטריה האופיינית לו – כך למשל ככל שזווית הראש תהיה קטנה יותר, יתאימו האופניים לרכיבה אגרסיבית כמו HD, וככל שהזווית תהיה גדולה יותר, האופניים יתאימו יותר לרכיבת XC.
חובה להזין כתובת מייל
שלח

או
להתחברות דרך פייסבוק
עוד לא נרשמת ל-e ירוק? להרשמה