מכבסת... תולה.

בית ספר לכובסים מתחילים (או, איך לא להרוס את חולצת הרכיבה האהובה עליכם)
כביסה כיידוע לכל מי שמכיר את היונים של מוריס, יכולה לגרום למלחמות... אבל ברמה היום יומית, היא בעיקר גורמת כאב ראש למי שלא שולט ברזי סוגי הבדים, ניחוחות המרככים ומהירויות הסחיטה. אם לא די בפחד הקמאי שמלווה את כל מי שלא יודע מה משמעותו של סמל המשולש על תו הבגד בכל פעם שהוא מכניס אותו למכונה. אז הבה נפצח בחידון קצר, הביטו בסימנים הבינלאומיים המוסכמים שבתמונה ונסו לזהות איזו הנחייה מסמל כל אחד מהם. את התשובות אגב, תגלו בסוף הכתבה (במהופך כמובן).
 
כל מי שהוציא ממכונת הכביסה בגד שהתכווץ ממידה XL ל S, שינה את צבעו מלבן בוהק לוורוד חולה או קיבל צורה של אקורדיון, יודע אל נכון בכמה תסכול מלווה החוויה הזו ובכל הקשור לבגדי הרכיבה, גדול התסכול שבעתיים כי אין לך דבר מבאס יותר מלהיפרד מהחולצה שאיתה זכית במדידת זמנים על השחור בקנדה...

בגדי רכיבה, זאת יש לדעת (טוב, לפחות האיכותיים שבניהם), נתפרים מבדים מיוחדים שתפקידם (חוץ מלהצהיר לאיזה מועדון אנחנו שייכים, כמה פשניסטות אנחנו ושהשתתפנו באפיק) הוא בעיקר לדאוג שיהיה לנו נוח ונעים. ונוח ונעים משמעו לוודא שלא נמות מחום, נקפא מקור ובעיקר, שבכל מזג אוויר, לא נשחה בתוך הזיעה של עצמנו. כדי לעשות את זה, הבדים המיוחדים הללו יודעים לנשום ובמקביל "להסיע" את הזיעה מן העור שלנו אל האוויר החופשי וכך לגרום לנו (בתיאוריה לפחות) להישאר יבשים ומאושרים.

העניין הוא, שלבדים הללו יש גם נקודת חולשה. הם מאד רגישים לתהליכי כביסה אגרסיביים שיכולים להרוס אותם ואת תכונותיהם הנשגבות.
כביסות טובות!
צילום: ארכיון קק"ל
צילום: ארכיון קק
צילום: ארכיון קק"ל
אז כדי שלא תשחיתו את הבגדים האהובים שלכם, קבלו נא כמה כללים לכביסה נכונה של בגדי רכיבה:
 
  1. אם זה לא ממש מלוכלך / מסריח – עדיף לאוורר
    כן, זה נשמע כמו קונספירציה להסרחת העולם, אבל קחו בחשבון שכל מחזור כביסה קצת הורס את הבגדים ומפחית מן התכונות שלהם. אז ככל שתכבסו יותר, כך הם יתפוגגו. וכן, לפעמים פשוט לתלות אותם לאוורור יכול לאפשר לכם לעשות בהם שימוש חוזר בלי כביסה**
    **זה בהנחה שלא אכלתם מנה שווארמה עם עמבה, כן?

  2. שימוש במרכך – Big No No!
    אנחנו יודעים שאתם מתים על הריח הנעים הזה של הכביסה הנקייה. גם אנחנו. רק מה, מאיזו סיבה כימית כלשהיא, מרככי הכביסה הם האויבים הכי גדולים של הבדים המנדפים ואם אתם רוצים לשמור על הבגדים שלכם, אל תפגישו אותם עם מרככי כביסה.

  3. שעטנז = אסון!
    טוב, לא באמת כזה אסון, אבל נסו ככל שניתן לכבס את בגדי הרכיבה לחוד ולא עם בדים מסוגים אחרים כמו ג'ינסים או התחתונים והגרביים שחזרו אתכם מהמילואים....

  4. הפוך גוטה!
    לפני שאתם משליכים אותם לתוך המכונה, הפכו אותם. זה יעשה להם רק טוב.

  5. קישטה חיידקים!
    הריח המסריח שנודף מאנשים מיוזעים קשור ברוב המכריע של המקרים לסעודת בקטריות. חיידקים ממינים שונים מתים על מקומות לחים והחולצות המיוזעות שלנו הן פסגת חלומותיהם. כדי שחולצה תצא מן הכביסה נקייה באמת, צריך להכחיד את המנוולים וכדי לעשות את זה יש צורך להשתמש בחומרי ניקוי (אבקות כביסה) אחרת החולצות שלכם עדיין יהיו מבאישות אחרי שיתייבשו. כמה אבקה לשים ואיזו? אנחנו מחזירים אתכם לתווית שעל הבגד. שם תמצאו את ההמלצות הספציפיות המותאמות לבגד.
 
  1. וכסנים וצמדנים
    הקפידו לרכוס רוכסנים ולהצמיד פסי הצמדה (וולקרו). רוכסנים פתוחים והצד ה"זכרי" של פסי ההצמדה יכולים להרוס את הבדים של הבגדים כשהם מתחככים בהם שוב ושוב ולגרום להיחלשות הבד ואפילו לקרעים.

  2. כבישה קרה
    כמו בשמן זית, גם בבגדי רכיבה עדיפה כביסה בטמפרטורה נמוכה על פני בישול או הרתחה רחמנא ליצלן.

  3. אמרו לא למייבש!
    אוי, כמה שזה מפתה להכניס את הבגדים למייבש הכביסה... אבל במקרה של בגדי רכיבה שוב מדובר בתהליך שהורס אותם. אז דאגו שתהליך הסחיטה יהיה טוב ופשוט תלו אותם. אל תשכחו שאחד הדברים שהבדים האלו יודעים לעשות הכי טוב זה... להתייבש מהר ולפעמים לא דרושה יותר משעה קלה כדי שיתייבשו בטמפרטורת החדר.

    וכפי שהבטחנו, הנה פתרון חידת הסימנים.
    כביסות טובות!
צילום: ארכיון קק"ל

עוד על רכיבת אופניים

הוסף תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות