אוהבים אתגרים

רוכבים ומתנדבים בעמותת אתגרים

אם אתם אוהבים לרכוב וזכיתם להיוולד עם אותו גן נהדר שגורם לכם לדחף בלתי נשלט להיות מעורבים בקהילה ולעזור לזולתכם, אנחנו כאן כדי לספר לכם על עמותת אתגרים וכיצד היא תעזור לכם לשלב בין שני העולמות.

אם תגלשו לאתר העמותה (ואנו מאד ממליצים לעשות כן), תתקלו בהסבר הקצר והממצה המסביר על העמותה ופועלה. וכך כתוב שם: "עמותת אתגרים נוסדה בשנת 1995 ע"י נכי צה"ל ואנשי שיקום במטרה להעצים ולשלב חברתית אנשים עם מוגבלות באמצעות ספורט אתגרי בטבע. יעילות פעילותה של אתגרים נחקרה והוכחה ככלי להעצמה אישית, לחיזוק הביטחון והדימוי העצמי והרחבת היכולות בכל תחומי החיים. פעילות אתגרים פתוחה לכלל ציבור האנשים עם מוגבלות פיזית, קוגניטיבית, תקשורתית, נפשית וחושית ולכל הגילאים". ועכשיו, כדי להבין איך מתרגמים את כל אלו למעשים, לקחנו לשיחה את דן שפייזר, מנהל אזור ירושלים ואחראי על תחום האופניים בירושלים בעמותה.

באדיבות עמותת אתגרים

"עמותת אתגרים" מסביר שפייזר, "פועלת בפריסה ארצית מדן ועד אילת. אנחנו מפעילים מגוון רחב של פעילויות הכולל: ריצה, שייט, צלילה, קארטינג, סקי מים, רכבי שטח וכמובן גם אופניים, אבל אולי תופתעו לדעת, שהענף הגדול ביותר הוא 'ענף חבל' הכולל פעילויות ODT למיניהן. אבל אנחנו כאן הרי כדי לדבר על אופניים, אז הבה נרחיב... בירושלים אנו מפעילים שני מועדוני רכיבה בהם מופעלים שלושה חוגים שבועיים. החברים שלנו, בעלי המוגבלויות, מגיעים מכל שכבות האוכלוסייה וטווח הגילאים נע בין 12 ל 60. החוג המתקיים בימי שלישי בגן סאקר, הוא חוג אופני היד אליו מגיעים חברים להם קשיים מוטוריים כמו שיתוק מוחין. חשוב לי לציין שהקבוצות שלנו אינן הומוגניות אך מאחר ולכל חבר מוצמד מתנדב (נדבר על כך בהמשך), כל אחד מבצע את הפעילות בעזרת האופניים המותאמים לצרכיו ועל פי יכולתו. אמנם אין פה תמיד רכיבה קבוצתית משותפת, אך תחושת המשפחתיות נוכחת והיא חשובה ביותר עבור החברים והמתנדבים כאחד. החוג המתקיים בימי שישי בעין יעל, כבר דומה יותר לחוג רכיבה 'רגיל'. זהו חוג אופני הטנדם שלנו והחברים המגיעים אליו, יוצאים לרכיבות שטח אמיתיות כאשר על הכידון ישוב המתנדב, והחבר מאחוריו. אל חוג אופני הטנדם מגיעים חברים עם לקויות כמו עיוורון, מה שמגביל את יכולתם לנווט את האופניים, אך האמינו לי, מכל בחינה אחרת, הם אריות. חברים אחרים המשתתפים בחוג ביום שישי מגיעים עם מוגבלויות כמו אוטיזם או בעיות התפתחותיות מסוגים אחרים, אך שוב, כל הלקויות אינן משפיעות על יכולתם לרכוב וודאי לא על האווירה המשפחתית אותה כבר הזכרתי, שחשובה לא פחות מהפעילות הגופנית עצמה".

באדיבות עמותת אתגרים

ספר לנו קצת על נושא גיוס המתנדבים


"נתחיל מהעובדה הפשוטה" מסביר דן, "שאנו זקוקים לכמויות מתנדבים גדולות. מאחר ולכל חבר מוצמד מתנדב, מדובר בצורך אמיתי למלא את השורות ונושא גיוס המתנדבים מעסיק אותנו מאד. כל מתנדב שמביע נכונות להשתלב בעשייה, מגיע לכמה מפגשי היכרות בהם יחד אנו לומדים זה את זה ומוודאים שישנו רצון וגם יכולת לעמוד בדרישות שאנו מציבים. תהליך ההכשרה, אם אפשר להגדיר זאת כך, מבטיח שכל מי שמביע נכונות להתנדב, ימצא מקום אצלנו. אם למשל רכיבה על טנדם פחות מתאימה עבורו, הוא עדיין יוכל להצטרף לליווי חבר בחוג אופני היד למשל".

באדיבות עמותת אתגרים

אז מה הן באמת הדרישות?


"אז קודם כל אנחנו לא מחפשים רוכבי על. לא צריך להיות איזה רוכב חזק בצורה יוצאת דופן וכל מי שיש לו ניסיון רכיבה סביר יוכל להשתלב בפעילות. מה שאנחנו כן מחפשים זו מחויבות. חשוב להבין שבשל אופי הפעילות של 1 על 1, אנו עושים כל מאמץ למזער למינימום את התחלופה של המתנדבים כדי להקנות לחברים תחושת יציבות וכמובן על מנת לטפח את אותה תחושת משפחתיות. אני יכול להעיד על כך שמי שבאמת מקפיד להתמיד ולהגיע, זוכה בפרס גדול בדמות אותו קשר אישי קרוב הנרקם בינו ובין החבר אותו הוא מלווה, זוהי תחושה מתגמלת שאין כמותה. מדובר על הגעה פעם בשבוע לשלוש שעות. אנחנו כמובן לא מחתימים אף אחד על חוזה שהפרתו תעקל לו את חשבון הבנק, אבל חשוב לנו שכל מי שמגיע להתנדב, יבין את האכזבה שתהיה מנת חלקו של חבר שמחכה לפגוש בו ולא זוכה לכך. ברור לנו שמעת לעת לאנשים יש מחויבויות וגם בלת"מים, אבל שוב, אנחנו מחפשים אנשים שמעוניינים ויכולים להפוך את ההתנדבות לסוג של שגרה.

באדיבות עמותת אתגרים

אז בוא נרכז שוב את המידע לגבי החוגים עבור מי שמתעניין


"בימי שישי – חוג אופני הטנדם. הפעילות מתקיימת בין השעות 07:00-11:00 במועדון בעין יעל.

בימי שלישי – חוג רכיבה משולב על אופני סינגל, אופני יד וטנדם. הפעילות מתקיימת בין השעות 16:30-19:00 במועדון בעין יעל.

בימי שלישי – חוג אופני היד ואופניים שיקומיים. הפעילות מתקיימת בשעות 17:00-19:00 בגן סאקר."

באדיבות עמותת אתגרים

אם קראתם עד כאן ואתם מרגישים שהתנדבות בעמותת אתגרים יכולה להתאים לכם, אתם מוזמנים ללחוץ על הקישור ולצאת לדרך חדשה, מרתקת, מעשירה וכזו שתשאיר לכם חיוך רחב על הפנים.
אני רוצה להתנדב

והנה פרטים ליצירת קשר ישיר:
חוג יום שלישי עין יעל, שם המדריך הוא עופר,
מספר טלפון: 0547542669
חוג יום שישי בעין יעל, שם המדריך הוא אמנון.
טלפון: 0506207705
טלפון וכתובת דוא"ל של דן שפייזר, רכז האזור: 0523389446
dan@etgarim.org

באדיבות עמותת אתגרים

עוד על רכיבת אופניים

הוסף תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות