דלג לתוכן העמוד
עמוד הבית
עבור לתפריט ראשי
He
חיפוש סינגל ומסלולי אופניים
חזרה
חיפוש סינגל ומסלולי אופניים
סינגלים באזור גוש יערות להב - כרמים
מסלולי רכיבה במרחב יערות נחל ציפורי
מסלולי רכיבה ביער בן שמן
סינגלים וטיולי אופניים ביער בארי
סינגל אסף - כיסופים
סינגל נחל לימונים
סינגל אלון ביער להב
בארי - המסלול האדום (סובב בארי)
סינגל חדיד ("הירוק") ביער בן שמן
שבילי אופניים סובבי שקמה (רוחמה דורות, ברור חייל)
סינגל יער ביריה
סינגל הרצל ("הכחול") ביער בן שמן
סינגל ענבה ("האדום") ביער בן שמן
שביל האופניים בפארק הירדן
סינגל זכריה
סינגל חרובית
סינגל יחיעם
סינגל כברי
שביל אופניים יער קהילתי שוקדה
שבילי אופניים ריש לקיש והושעיה
סינגל יער בית קשת
שביל אופניים יער גברעם
שביל האופניים עין השופט-הזורע
ממלכת הסינגלים של פארק בריטניה
בארי - המסלול הכחול
בארי - המסלול הכתום
שביל אופניים קנים
שביל אופניים עדולם
שבילי אופניים בפארק קנדה (איילון)
שביל אופניים אלון הגליל
שביל אופניים הסוללים
שביל אופניים גבעת אלה
שביל אופניים שמשית
שביל אופניים תמרת
שביל אופניים קצרין
שביל הרכסים (IMBA)
שביל אופניים ניר משה
סינגל עין ראפה
סינגלי יער חגית ובת שלמה
סינגל יער שגב
סינגל יער קהילתי שוהם
סינגל יער גבעת המורה
שביל אופניים נחל שמריה סובב אופקים
שבילי אופניים ביער הקדושים
סינגל יער שווייץ
סינגל כפר החורש - יפיע
סינגל סובב הר גילון
סינגל יער לביא
סינגל יער הרי נפתלי
סינגל יער אחיהוד
סינגל רימון ביער להב - כרמים
סינגל רום הגלבוע
סינגל פלוגות
סינגלים בפארק תמנע
סינגל מרום גולן - "בשבילם"
שבילי אופניים עממיים בפארק עדולם
סינגל מצובה
סינגל יער חניתה
מסלול פאמפטרק אלון הגליל
סינגל פארק שרשרת בתרונות גרר
סינגל יער קריית אתא
סינגל כפר חנניה ענבר
סינגל יער חוף הכרמל
סינגל משואה המחודש
סינגל סובב יער מיתר
סינגל יער טורען
סינגל השלוחה
שבילי אופניים אנדורו יער שגב
סינגל גבעת חציר
סינגל המוביל
סינגל כרמים
סינגל יער צה"ל בכרמיאל
שביל אופניים מעלה נחל אלכסנדר
כתבות שטח
מילון אופניים
אופניים +
חזרה
אופניים +
סינגל אקשן
סינגל שוט
מסלולי טיולים
סגור תפריט עליון
קרן קימת לישראל
חינוך וקהילה
מסלולי טיולים
שבילי אופניים
אגמון החולה
הקלק וטע
צרו קשר
He
מסלולי טיולים
חיפוש
ראשי
כתבות שטח
10 טיפים לרכיבה
הודעות קק"ל למטיילים
79
הודעות חדשות
הודעות למטיילים
לכל ההודעות
ליצירת פנייה חדשה
סגור הודעות קק"ל למטיילים
10 טיפים לרכיבה
לחץ כאן להדפסה
לחץ כאן לשיתוף
לא, אלו לא הטיפים הכי חשובים, והם ודאי לא היחידים, אבל בכל זאת ריכזנו עבורכם כמה עצות הכוללות מעט טכניקה, קורט פסיכולוגיה וקמצוץ זן. אם תפנימו ותיישמו אותן, אין לנו ספק שתרכבו טוב יותר.
תרגלו, תרגלו, תרגלו!
היכולת לרכוב על אופניים היא יכולת נרכשת. אמנם כמו כל עיסוק אחר יש ברנשים שנולדו עם כישרון לרכיבה, אבל גם הם יעידו שכל אותן יכולות שנראות כאילו לקוחות מסרט מד"ב לא הגיעו יש מאין ושנדרשו המון אימונים ותרגולים סיזיפיים כדי לשלוט בהן. הרוב המכריע של הרוכבים שייך לקבוצה הקרויה "לוחמי סופשבוע", מאחר שהרכיבות שלהם מתרכזות רק בסופי השבוע. לא זו אף זו – הרכיבות האלה הן לרוב אינן רכיבות אימון מכוונות מטרה אלא סוג של מפגש חברתי שמשלב גם רכיבה. היכולת להפוך לרוכבים טובים יותר דורשת כאמור תרגול וזמן רב, ועקומת השיפור שמתקבלת ברכיבות מהסוג הזה מתונה מאוד. אם אתם לא מתאמנים בצורה מסודרת בקבוצה או לבד כחלק מתכנית אימונים, אנו ממליצים לכם בחום להקדיש לפחות שעתיים במהלך השבוע לאימונים שישפרו את יכולותיכם (אין הכוונה לאימוני כושר שהם נושא בפני עצמו). מספיקה חצי שעה ביום בשעות אחר הצהריים שבה תתרגלו נקודתית נושאים כמו שיווי משקל, בלימה נכונה, רכיבה בעקלתון (סיבובים), העברות משקל ועוד, כדי שעקומת השיפור תזנק בחדות כלפי מעלה. אם תקדישו שעתיים בסך הכול במשך השבוע, תגלו שיפור אדיר מרכיבה לרכיבה.
לאן שמסתכלים – לשם מגיעים!
אל תקלו ראש בטיפ הזה. הוא אולי נשמע כמו איזה פתגם שחוק, אבל הוא שווה את משקלו בזהב. העיניים שלנו גורמות לגוף שלנו לנוע לכיוון שאליו הן מביטות. זהו רפלקס לא מודע שיש לו השפעה מכרעת על היכולת שלנו לשלוט באופניים. אם ברכיבה בעקומה תמקדו את מבטכם בצידה החיצוני, תגלו שאתם מרחיבים את קוטר הסיבוב ולפעמים "בורחים" הצידה. לעומת זאת אם תמקדו את המבט בשול שבחלקה הפנימי של העקומה, לא זו בלבד שתוכלו להשלים סיבוב מהודק יותר, אלא גם תוכלו לעשות זאת במהירות גבוהה יותר. ומה באשר למעברים טכניים? גם כאן פועל אותו עיקרון בדיוק. מקדו את המבט בעץ שמפחיד אתכם לצד המעבר הסלעי, והופ – הנה אתם מחבקים אותו. אם תהיו מודעים לעניין מיקוד המבט ותכריחו את עצמכם להסתכל רק על הנתיב שבו אתם רוצים לעבור, תשפרו מאוד את הסיכויים לחצות את המעבר הטכני בהצלחה ובבטחה. ועוד עצה אחרונה הנוגעת למבט: הסתכלו רחוק. מיקוד המבט קרוב לגלגל הקדמי לא תאפשר לכם להגביר מהירות ותייצר רכיבה מתוחה ולחוצה שבה תידרשו להגיב במהירות להפרעות שיפתיעו אתכם. ברגע שתביטו רחוק, תהיה למוח שלכם היכולת לתכנן מראש את נתיב הרכיבה וכך תהפוך הרכיבה למהירה וזורמת יותר.
התאימו את האופניים למידותיכם
כמעט כל רוכב כביש שמכבד את עצמו פונה בשלב כלשהו למומחה למדידות שיסייע לו להתאים את האופניים למידותיו. הסיבה לכך פשוטה – אופניים המותאמים למידות גופכם הייחודיות יבטיחו גם דיווש יעיל יותר, גם שליטה טובה יותר, ולא פחות חשוב – הפחתת העומס על הגוף ומניעת פציעות ומכאובים. לדאבוננו תהליך זה נפוץ פחות בקרב רוכבי השטח, וחבל. אם אתם לא מעוניינים להשקיע את סכום הכסף הנדרש להתאמת אופניים אצל מומחה, דאגו לכל הפחות לוודא שמידת השילדה מתאימה עבורכם, שאורך הסטם, זווית שפיעת הכידון, מיקום הקליטים (אם אתם רוכבים עם דוושות אוטומטיות), מיקום האוכף וזוויתו מותאמים לכם. תופתעו לגלות איזו השפעה אדירה יש לחלקים האלה על שליטתכם באופניים ועל כאבי הידיים, הצוואר והגב התחתון שלכם...
אל תורידו הילוך מוקדם מדי...
כל מי שרכב בפעמים הראשונות על אופני סינגל ספיד מכיר את היטב את התחושה הזו שמלווה אותך כשאתה מגיע לעלייה שנראית בלתי אפשרית אך מכיוון שיש באמתחתך רק הילוך אחד אתה מתאבד עליה, ואז מגלה שעברת אותה בלי בעיה.
הבעיה מתחילה כשיש עוד הילוכים...
לא מעט רוכבים נוטים לוותר מוקדם מדי על הילוכים גבוהים ולרדת לכיוון "הילוך הסבתא". ברוב המכריע של המקרים הורדת הילוך מוקדמת מדי בעלייה תגרום לאיבוד האינרציה, תאט את המהירות ותוביל לעלייה חדה בדופק (בשל הקאדנס הגבוה). רוכבים שאינם מאומנים מספיק יתעייפו מהר יותר ועלולים אפילו לאבד אחיזה של הגלגל האחורי בשל המומנט הגדול שמועבר לקרקע. בפעם הבאה שאתם מגיעים לעלייה קשה או לאיזה מעבר טכני מאתגר, נסו לצלוח אותם בהילוך גבוה יותר. אם יש צורך – עברו לעמידה, שמרו על מומנטום ותגלו שאתגרים שקודם לכן נכשלתם בהם הופכים לאפשריים.
ואל תפסיקו לדווש מוקדם מדי...
בהמשך לסעיף הקודם, משום מה רוכבים רבים נוטים להפסיק לדווש בקצב לפני שהם עוברים את שיא העלייה או האלמנט. הקפידו להמשיך לדווש כל הדרך עד אחרי הפיק ותגלו שהמטרים הספורים האלו שלפני השיא משמעותיים ביותר...
בדקו אלמנטים חדשים רגלית
כן, אנחנו יודעים שזה כאילו פחות הרואי, אבל היי, אלה החיים שלכם...
הגעתם למעבר טכני חדש בפעם הראשונה? לא בטוחים? אל תתביישו לרדת מהאופניים ולבדוק אותו רגלית. הדברים נראים אחרת כשיושבים על האופניים, וחבל שבאמצע המעבר תגלו שלא בחרתם קו נכון או לא הערכתם את הגובה והזווית. בדיקה רגלית תאפשר לכם לבחור ברוגע את הקו הרצוי ולקבל מושג בהיר יותר באשר לגבהים ולשיפועים.
כוונו את האופניים!
עם יד על הלב, כמה מכם מכיילים לפני כל רכיבה את הבולמים בהתאם למסלול ודואגים גם לנפח את הצמיגים ללחץ האוויר המתאים? רוב הרוכבים ישקיעו ממון רב (מאוד) באופניים שהם שיא הטכנולוגיה ומצוידים בבולמים שהם המילה האחרונה בתחום אך לא ישקיעו את הדקות המועטות לפני כל רכיבה כדי לנצל את יכולותיהם של אותם בולמים. יתרה מזו, רבים מציינים בגאווה את שמו של הבולם החדיש שלהם, אבל אין להם מושג ירוק לְמה משמשים כל כפתור או חוגה המותקנים בו. בולמים הם עולם ומלואו ויש להם תפקיד קריטי בהתנהגות האופניים. מי שרוצה באמת ליהנות מיתרונותיהם צריך בראש ובראשונה לדעת לְמה משמש כל כפתור ולהבין שיש לכייל את הבולם בהתאם לסוג המסלול שבו אתם מתעתדים לרכוב. התאמת לחצי האוויר בבולמי אוויר כמו גם שליטה ב-preload, rebound, lockout, propedal low/high speed compression וכיוצא באלה יבטיחו אופניים מאוזנים, נעימים ובטוחים יותר לרכיבה.
ולחצי האוויר? עצוב שבכלל צריך להזכיר את הנושא הזה, אבל כל כך הרבה רוכבים לא מקדישים זמן להתאמת הלחצים לסוג המסלול והקרקע ובכך מתפשרים על אחיזה, על נוחות ועל בטיחות.
מודעות
רכיבה מודעת משמעה לדעת בכל רגע נתון מה גופך עושה כדי לשלוט באופניים. ריחפתם מעל איזה אלמנט טכני וחשתם שנעלמו לכם שתי שניות? ככל הנראה הפחד גרם לכם לקפוא ולכן חשתם כאילו לא הייתם שם. מצב של קיפאון או סתם חולמנות וחוסר ריכוז מסכנים אתכם מאוד, וחשוב שתדעו להילחם בהם. דברו לעצמכם או הקפידו לבצע איזו תנועה עם הגוף. אלו יוציאו אתכם מהתחושה של חוסר שליטה.
יש ימים ויש ימים
אין יום דומה למשנהו. מי שרוכב די זמן ודאי נתקל בימים טובים שבהם הכול זורם וקל, ובימים רעים שבהם כל דיווש הוא מלחמה והתחושה הכללית היא שכלום לא הולך. אל תהיו קשים עם עצמכם. בימים רעים לפעמים עדיף פשוט לוותר, כי כל ניסיון להילחם בכוח יכול להוביל לשגיאות, לפציעות ולמפח נפש גדול. בנוסף לכך היו קשובים לגופכם. אם הוא משדר לכם שלא בא לו היום, הניחו לו. אולי אתם מבשלים איזו מחלה או שחלילה משהו אינו כשורה. אל תשחקו עם הבריאות שלכם!
הקפידו ליהנות
לא משנה אם מדובר באימון, ברכיבת חברים או בטיול בדד, אם זה ביער או במדבר, בקיץ או בחורף, ביום או בלילה, תמיד תמיד הקפידו למצוא ברכיבה את הדברים שמעלים על שפתותיכם חיוך, שהרי זה בעצם כל העניין, לא?
רכיבות טובות! :-)
כתב: אילון שגיא.
עוד על רכיבת אופניים
קק"ל חוקרת
עכשיו יש לכם הזדמנות לצלול אל מחקר מעניין שערכה קק"ל על ענף רכיבת אופני השטח בישראל.
הסקרנות הרגה את החתול
דפני יצאה לבדוק מה זה הגראבל הזה שכולם מדברים עליו
המלאך שלי
דפני מזכירה לנו כמה חשוב מקומם של אנשים מסוימים בחיינו
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש:
סיסמה:
הרשמה
שכחתי סיסמה
דואר אלקטרוני
סיסמה
אורך הסיסמה חייב להיות 8 תווים לפחות. הסיסמה חייבת להכיל אותיות ומספרים
אימות סיסמה
שם פרטי
שם משפחה
הוסף תגובה
כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת
התחברות
שם מלא
כותרת
התגובה שלך
0 תגובות
הרשמה לניוזלטר
כל המידע על טיולים ופעילויות קק"ל אצלכם במייל
להרשמה לניוזלטר שלנו
על כל המידע על טיולים ופעילויות קק"ל אצלכם במייל