קק"ל חוקרת

עכשיו יש לכם הזדמנות לצלול אל מחקר מעניין שערכה קק"ל על ענף רכיבת אופני השטח בישראל.
כחלק ממעורבותה רבת השנים של קק"ל בניהול היערות שבאחריותה בכלל והכשרת מסלולי רכיבת אופני שטח בפרט, משקיעה קק"ל זמן ומשאבים גם בלימוד ובמחקר הנושאים הללו.
 
ענף רכיבת אופני השטח בישראל גדל ומפתח במהירות מסחררת, וקק"ל הבינה שכדי לתת מענה נאות לרבבות הרוכבים שגילו את התחביב הדו-גלגלי, עליה להכיר אותם תחילה.
 
לשם כך פנתה קק"ל בשנת 2012 לד"ר נגה קולינס-קריינר ופז רוה מאוניברסיטת חיפה, ויחד עם צוות היגוי בראשותו של מר פינחס כהנא מקק"ל יצא לדרך מחקר שתכליתו לשרטט קווים לדמותו של ענף רכיבת אופני השטח בישראל. במסגרת המחקר התחקו החוקרים אחר ממדי התופעה, הרגלי הרוכבים, העדפותיהם, סגנונות הרכיבה המקובלים ועיבדו את נתוניהם של נושאים רבים אחרים כדי לקבל תמונה מדויקת ככל האפשר של מצב הענף בארץ.
 
המחקר מציג נתונים סטטיסטיים מעניינים העונים על השאלה "מיהו רוכב השטח הישראלי הממוצע" – גילו, השכלתו, מקצועו, מקום מגוריו ואפילו הכנסתו. בנוסף לכך מציג המחקר נתונים הנוגעים לפילוח סגנונות הרכיבה הנפוצים, רמת הרכיבה הממוצעת, תדירות הרכיבה, העונות המועדפות ועוד ועוד.
 
בסוף המחקר, שמומן על ידי קק"ל, סיכמו החוקרים את המידע שנאסף, ולפיו גובשו המלצות הנוגעות לפעילותה העתידית של קק"ל בכל הנוגע למעורבותה בענף רכיבת אופני השטח. המחקר ותוצאותיו הם הזדמנות פז לכל מי שרכיבת שטח קרובה ללבו לצלול לתוך ים הנתונים וללמוד להכיר טוב יותר את הענף והתחביב.
 
אתם מוזמנים להוריד את המחקר דרך הקישור הבא בפורמט PDF אל המחשב שלכם ולהחכים. ואחרי שתסיימו לקרוא, נשמח כמובן לשמוע מכם תגובות ותובנות.

עוד על רכיבת אופניים

הוסף תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות