מבצע חסידה נערך בשלבים המוקדמים של מלחמת העצמאות, כחודש וחצי לפני ההכרזה על הקמת המדינה. הערבים תקפו את התחבורה הישראלית, הפילו חללים רבים ובעקבות זאת נפלה ההחלטה לצאת למבצע נחשון, שנועד לפתוח את הדרך לירושלים. הבעיה הייתה מחסור חמור בנשק שהיה דרוש למבצע.
בצ'כיה נרכשו רובים, מקלעים ותחמושת. להעברת הנשק נחכר מטוס תובלה דגלאס C-54 סקיימאסטר, המטוס הראשון ברכבת אווירית של נשק ותחמושת שהטסתם לישראל כונתה מבצע בלק. המטוס נועד לנחות בחצות ליל 1 באפריל 1948.
המקום שנבחר להנחתת המטוס היה המנחת העזוב למחצה בבית דראס. גדוד 53 של חטיבת גבעתי, בפיקודו של יצחק פונדק, קיבל את המשימה לאבטח את שדה התעופה, שהיה מוקף כפרים ערביים. לגדוד 53 הצטרפו בני באר טוביה שהיו מגויסים להגנת המושב. מסביב לשדה התעופה הוצבו עמדות שמירה, בעיקר לכיוון בית דראס. כאשר נשמע קול מנועי המטוס, הודלקו האורות שהוכנו מראש. הטייס הפעיל את זרקורי המטוס, האיר את המסלול באור חזק ונחת.
חיש קל נפרקו מהמטוס 250 רובי מאוזר (צ'כים), 40 מקלעים וכמה מאות אלפי כדורים. בה בשעה תודלק המטוס ולאחר 80 דקות יצא לדרכו ונעלם בחשכת הליל. למחרת כבר ניקו בחולדה את הנשק מגריז, ושלושה ימים אחר כך השתמשו בו במבצע נחשון לפריצת הדרך לירושלים.
ערביי בית דראס הזעיקו את הבריטים, אך כוחות גבעתי כבר הספיקו לטשטש חלק גדול מסימני הפעולה. לבריטים סיפרו שמקור הרעש שהערבים מדברים עליו הוא טרקטורים שפעלו בשטח.