מסלולי רכיבה ביער בן שמן

עמוד זה יקשר אתכם לכל מסלולי הרכיבה באזור יער בן שמן ומכאן תוכלו לבחור במסלול המועדף עליכם.

יער בן שמן הוא כנראה אתר רכיבת האופניים המוכר והגדוש ביותר בישראל. בכל סוף שבוע תרים את שבילי היער מאות רוכבים, והם נהנים ממגוון מסלולי אופניים המאפשרים לכל רוכב, בכל רמה, לעסוק בתחביב הנהדר הזה.

היער עצמו משתרע על פני שטח כולל של כ-21 אלף דונם ונפרש משני צדי כביש 443. רוכבי האופניים נוהגים לכנות את הצד הדרומי "מצמו"ד" (קיצור למצפה מודיעין) ואת הצד הצפוני "תל חדיד" על שם התל המתנשא לגובה של 147 מ' וחולש על האזור כולו.

קק"ל הכשירה ביער בן שמן שלושה מסלולי רכיבה לאופני שטח: סינגל הרצל (הכחול) – מסלול רכיבה באורך של כ-10.5 ק"מ המתאים גם עבור רוכבים ברמת רכיבה בסיסית. סינגל ענבה (האדום) – מסלול רכיבה באורך של כ-24 ק"מ עם טיפוס מצטבר של כ-450 מ' וסינגל חדיד (הירוק) – מסלול רכיבה הנמצא בצד הצפוני של היער, מעבר לכביש 443.

סינגל הרצל מאפשר לרוכבים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם רכיבת אופני ההרים "להיכנס לעניינים" ולהתוודע למה שיש לרכיבת הרים להציע. העובדה כי המסלול מתחיל בנקודת המפגש שבה מתרכזים רוב הרוכבים בסופי השבוע מאפשרת גם למתחילים למצוא שותפים מזדמנים, מיומנים יותר, לרכיבה ולהתלוות אליהם. שביל האופניים אינו קשה פיזית ואינו מכיל אתגרים טכניים מורכבים והוא ייקח את הרוכב למסע מרתק וייתן לו טעימה מכל מה שיש ליער בן שמן להציע.

סינגל ענבה הוא כבר מסלול המיועד לרוכבים בעלי ניסיון ברמה בינונית ומעלה. אורכו והטיפוס המצטבר שבו דורשים יכולת פיזית וטכנית גבוהה יותר. הסינגל ייקח את הרוכב בו אל עומק השטח, יחצה את היער ואף ינוע בשטחים הפתוחים ממזרח ליישוב גימזו בואכה חורבת רגב, שממנה נשקף נוף מרהיב של שפלת החוף.

רוכבים המחפשים מסלול ארוך ומאתגר ישלבו בין שני המסלולים (הרצל וענבה) ויקבלו כ-35 ק"מ מאתגרים אך מהנים. סינגל חדיד ממוקם כאמור בחלקו הצפוני של היער, בצדו השני של כביש 443. זהו מסלול הרכיבה החדש ביותר שהכשירה קק"ל באזור והוא מתאפיין במגוון מעברים טכניים מאתגרים ולכן גם מתאים לרוכבים ברמת רכיבה בינונית ומעלה. אורכו של השביל כ-11 ק"מ ורוכבים רבים משלבים אותו עם סינגל הרצל וכך טועמים ממגוון החוויות שיש לשני תאי השטח של יער בן שמן להציע. אתם מוזמנים להיכנס אל הקישורים, לקבל את המידע המלא והמפורט על כל אחד מן המסלולים ולצאת ליום רכיבה מהנה.

  • צילום: אילן שחם

    סינגל חדיד ("הירוק") ביער בן שמן

    זהו המסלול החדש ביותר שהכשירה קק"ל ביער בן שמן, הוא מתאים לרוכבים מיומנים טכנית ובעלי כושר גופני טוב
    *רמת רכיבה בינונית

  • צילום: יואב לביא

    סינגל הרצל ("הכחול") ביער בן שמן

    סינגל הרצל מתאים לכל רוכב בכל רמה, אם לסיבוב קצר או כחלק ממסלול ארוך יותר כשהוא משולב עם אחיו הגדולים, סינגל ענבה וחדיד
    *רמת רכיבה בסיסית

  • צילום: יואב לביא

    סינגל ענבה ("האדום") ביער בן שמן

    סינגל ענבה מתאים לרוכבים ברמה בינונית ומעלה, ושכשהוא משולב עם אחיו הנוספים, סינגל הרצל וחדיד, הוא יכול למלא יום רכיבה שלם וארוך
    *רמת רכיבה בינונית

הוספת תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות