סינגל סובב יער מיתר

  • בינונית
  • 26 ק"מ
  • לפי אזור

    דרום הנגב הצפוני
  • 270 מ'
סינגל סובב יער מיתר. צילם: אילן שחם, ארכיון הצילומים של קק"ל

סינגל קהילתי זורם ומלא בפיתולים ובאדרנלין המקיף את היישוב מיתר ובו מגוון אפשרויות כניסה ויציאה לבניית מסלול כבקשתך.

סינגל סובב מיתר נבנה מתוך מחשבה עמוקה על הקהילה המקומית, אך גם מתוך רצון לשמש אבן שואבת לרוכבות ורוכבים מכל הסביבה ומעבר לה.

שימו לב! הרכיבה במסלול הנה דו-כיוונית, לכן אנא רכבו בזהירות ובתשומת לב יתרה ב"סיבובים עוורים" כדי לא להתנגש חלילה ברוכב המגיע ממול.

הוראות הגעה ומידע כללי

לסינגל יש כמה מבואות –

מבואת הראל – בפינת הרחובות הראל ושובל במיתר. מכביש הכניסה למיתר נפנה בכיכר הראשונה ימינה לדרך הראל ונגיע למבואה לאחר כ-400 מ'. זו המבואה המומלצת לרוכבים המגיעים מחוץ למיתר.
מבואת דרך מיתר – בקצה הדרומי של דרך מיתר, במיתר. נמשיך ישר בכביש הכניסה למיתר, בכיכר השלישית נפנה ימינה לדרך מיתר ונמשיך עד סופה.
מבואה מזרחית – מדרך יתיר, בקצה המזרחי של מיתר, נפנה ימינה לכיוון בית העלמין, ולאחר כ-400 מ', לפני עיקול ימינה לכיוון בית העלמין, נראה את שלט המבואה מצד שמאל.
מבואת יעלים – ברחוב יעלים במיתר. מרחוב צין נפנה שמאלה לרח' יעלים, ולאחר 150 מ' נחנה סמוך לבית מס' 20.
מבואת יער מיתר – מכביש 60, כ-2.2 ק"מ מצפון לצומת הכניסה למיתר, נפנה מזרחה על פי השילוט ליער מיתר וסימון שביל ישראל ובמהרה נראה את שלט המבואה מימין.

תיאור המסלול

סינגל סובב יער מיתר נבנה מתוך מחשבה עמוקה על הקהילה המקומית, אך גם מתוך רצון לשמש אבן שואבת לרוכבות ורוכבים מכל הסביבה ומעבר לה.

חמש המבואות שלאורך המסלול הדו-כיווני יוצאות מנקודות שונות ביישוב ומאפשרות לכל רוכב במיתר להתחבר לסינגל במהרה, לרכוב כמה שירצה ולסיים את הרכיבה ליד דלת הכניסה לבית.

הסינגל זורם על הגבעות הסובבות את היישוב, פונה לסירוגין אל נוף המדבר ושוב אל תוך היישוב ומספק לרוכב מגוון נופים מרשימים וסיכוי טוב לפגוש חיות בר כמו שועלים, תנים, ארנבים, צבאים, דורבנים ועוד.
הסינגל מקיף את מיתר מדרום, ממזרח ומצפון. בדרום ובמזרח הוא קווי, ובצפון יש לולאה שאורכה 8 ק"מ.

הסינגל הוא כאמור דו-כיווני ומציע בעיקר שיפועים מתונים והמון ברמים, גם בירידה וגם בעלייה. מבחר קיקרים לאורך המסלול יספקו פרצי אדרנלין לאלה שאוהבים לנתק את גלגליהם מן הקרקע.

פרטי המסלול –

אורכו הכולל של הסינגל: כ-18 ק"מ, גובה מצטבר: בין 270-150 מ' (תלוי בכיוון התנועה). רמת רכיבה: בינונית.
הסינגל מסומן בשטח על ידי "טיפות" לבנות ובהן רוכב אופניים בצבע כחול. השפיץ של הטיפה מצביע על כיוון התנועה.

כמה אפשרויות למסלולים –

הסיבוב הגדול – 26 ק"מ, 320 מ' טיפוס. מתחיל ומסתיים במבואת הראל.
הלולאה – 8 ק"מ, 130 מ' טיפוס. מסלול קצר ובו עליות בריאות וירידות מטריפות למי שבא לעבוד וליהנות. מתחיל במבואת יעלים.
קצה לקצה – 14.3 ק"מ, 200 מ' טיפוס. מסלול שמקיף את מיתר – מתחיל במבואת הראל ומסתיים במבואת יער מיתר.

סיפור דרך

הסיבוב הגדול, קצה לקצה -

ממבואת הראל נגלוש אל תוך הסינגל הישר אל מקטע עתיר אדרנלין הטס במורד המתון של ואדי קטן, אך במהרה נזכר שבאנו גם לעבוד, כשהסינגל יתחיל לטפס מזרחה על הגבעות המקיפות את היישוב.

בנייתו המושכלת של השביל מבטיחה לנו שהשיפועים אינם קשים מדי לרכיבה ונוכל לדווש בשקט תוך שאנו שואפים פנימה את הנוף המדברי הנגלה לעינינו.

פה ושם נזכה לקטעי ירידה מאלפים שייתנו לנו את המוטיבציה להמשיך ולטפס. נשים לב לשימוש הרב שנעשה בשיחים לניתוב הסינגל ולהעצמת חוויית הרכיבה. לא, אין כוונתנו לצמחיה, אלא לתלוליות העפר הנמוכות שנועדו לעצור ולשמור מי נגר עבור העצים. הרכיבה על ראשה הצר של התלולית, ורכבת ההרים כשחוצים את התלוליות ברצף בהחלט מעניקים חוויה ייחודית ומהנה במיוחד.

כ-5.5 ק"מ מתחילת הרכיבה מעפיל הסינגל לראש גבעה גבוהה שנשקף ממנה נוף נהדר של היישוב מיתר, של דרום הרי חברון ושל השפלה. זהו מקום נפלא להפסקת קפה עבור הרוכבים מקצה לקצה. הרוכבים את הסיבוב הגדול יעדיפו אולי לערוך את ההפסקה כשישובו לכאן בדרך חזרה, כשממתינה לנו בעיקר ירידה.

הסינגל גולש בירידה מהירה מהגבעה ומטפס לאיטו על שכנתה, חולף סמוך למגדל תצפית אש פעיל ועושה דרכו צפון מערבה עד למפגש דרכים גדול, שם נראה משמאל כניסה להמשך הסינגל, בקטע הלולאה.

נכנס אליו ומיד נזכה לירידה מטריפה ועטורת ברמים המאפשרים להשכיב את האופניים ולשמור על המהירות בסיבובים.

כ-1800 מ' מצומת הדרכים נבחין בפיצול שמאלה, המוביל אל מבואת יעלים. נמשיך ישר למקטע צר על ראש תלולית ולמרגלות עצים, נטוס אל חציית תלולית נוספת וניכנס בכיף אל בין עצי היער, ו-3.1 ק"מ מצומת הדרכים נגיע לפיצול נוסף.

המעוניינים במסלול קצה לקצה ימשיכו כאן שמאלה, יפגשו כביש לאחר כ-500 מ', יפנו בו שמאלה ויגיעו לאחר 500 מ' נוספים אל מבואת יער מיתר.
המעוניינים במסלול הסיבוב הגדול ימשיכו ימינה.

נחצה אזור פיקניקים, נצא לשטח פתוח, וכשנחזור ליער נראה מימיננו מאגורת מים ביזנטית עתיקה. נתחיל בטיפוס ביער, ולקראת שיא הגובה נבחין מימין במגדל תצפית אש ולידו מצפה נעם, על שם נעם רוזנטל, לוחם שריון מהיישוב מיתר שנהרג במהלך פעילות מבצעית ב"צוק איתן". מהמצפה נשקף נוף נהדר. השביל ממשיך בירידות מהירות ובעליות כואבות ומגיע לבסוף חזרה למפגש דרכי כורכר גדול.

כאן נמשיך אל הסינגל משמאל, שממנו הגענו בתחילה, נעשה את דרכנו חזרה לכיוון מבואת הראל, ונגלה שזה כמו לרכוב בסינגל שונה לחלוטין – הירידות המשגעות הופכות פתאום לעליות מאתגרות, ואילו העליות המתישות טסות מתחת לגלגלים שלנו.

הלולאה -

נצא לדרך ממבואת יעלים ונגלוש שמאלה עם ברם רחב היישר למקטע צר על ראש תלולית ולמרגלות עצים, נטוס אל חציית תלולית נוספת וניכנס בכיף אל בין עצי היער, שם נרכב להנאתנו, נחצה אזור פיקניקים, נצא לשטח פתוח, וכשנחזור ליער נראה מימיננו מאגורת מים ביזנטית עתיקה.

נתחיל בטיפוס ביער, ולקראת שיא הגובה נראה מימין מגדל תצפית אש ולידו את מצפה נעם רוזנטל. השביל ממשיך בירידות מהירות ובעליות כואבות ומגיע לבסוף, כ-6 ק"מ מתחילת הרכיבה, למפגש דרכי כורכר גדול.

נפנה כאן ימינה להמשך הסינגל, ונזכה לירידה מטריפה ועטורת ברמים המאפשרים להשכיב את האופניים ולשמור על המהירות בסיבובים. נשים לב לפיצול בסינגל כ-1,800 מ' אחרי צומת הדרכים. כאן ניקח את הסינגל השמאלי חזרה לתחילת המסלול (אלא אם אנחנו ממש חייבים סיבוב נוסף...).

קק"ל והקהילה-

קק"ל קדמה את שיתוף הפעולה עם הציבור ביער קהילתי מיתר והתקינה שני מכשירים לניפוח גלגלי אופניים בסינגל סובב יער מיתר. משאבות האופניים הן ציבוריות, עמידות וקלות לשימוש. עמדות הניפוח הותקנו בקצוות סינגל סובב יער מיתר וכוללות משאבת אוויר המופעלת על ידי רגלית ומד לחץ אוויר. המשאבה היא פנימית ובנויה מפלדת אל חלד; העמדה בעלת מבנה מיוחד השומר אותה מפגיעת אדם ומזג אוויר. למשאבה מחובר צינור מחוזק וראש ניפוח אוניברסלי המתאים לניפוח ונטיל רגיל (שרדר) וגם ונטיל מקצועי (פרסטה).

למי תודה למי ברכה

סינגל סובב יער מיתר נבנה על ידי קק"ל בשיתוף משרד התיירות, החברה הממשלתית לתיירות ובשיתוף פעולה עם המועצה האזורית מיתר, לאחר שהחל כיוזמה של תושבי היישוב.
את הסינגל תכננו זהר צפון ויפתח סהר, ועל ביצועו בשטח ניצח דורון אמיץ.
עובדי קק"ל במרחב דואגים לתחזוקה השוטפת של הסינגל והיער על מנת לשמר את חוויית הרכיבה המושלמת למבקרים.

קרדיטים:
כתב וצילם: אילן שחם
עלה בתאריך 3.11.2019

כללי רכיבה בטוחה בשטח של קק"ל

הוספת תגובה

כדי להוסיף תגובה יש להתחבר למערכת

0 תגובות

אלפי ק"מ של רכיבת שטח בעשרות מסלולים המתאימים לכל גיל ולכל רמות הרכיבה

מפת גוגל

מפת גבהים

סובב מיתר לולאה



סובב מיתר מלא

מפת סימון שבילים מס' 12 - דרום השפלה